Selasa, 6 Disember 2011

Malaysian Breastfeeding Peer Counselor Training

 Inilah permulaan yang harus saya perjuangkan demi  anak -anak..

Nadin Homestay...
26-28 Nov 2011


Alhamdulillah,bulan yang lalu saya ada menyatakan bahawa saya bukan....

Peer Counselor...
Jauh sekali Kaunselor LAktasi..

Sekarang...

Alhamdulillah,
Sekarang ni saya merupakan salah seorang PC yang ditugaskan untuk membantu ibu-ibu yang berada diluar sana bagi menggalakkan penyusuan susu ibu..

Terima Kasih kepada orang kuat yang menjayakan program ini...

Dr.Ning, Dr Faridah ,Dr.Nadrah dan Pn.Nor kamariah

Mereka inilah yang berjaya membawa masuk MBFPC  di Kuching.Di mana sebelum ini amat sukar sekali untuk mencari kumpulan sokongan dalam penyusuan susu ibu terutamanya di Sarawak..

Alhamdulillah dengan berkat dan semangat yang jitu,ingin saya berkongsi segala pengalaman dan membantu selagi yang mampu dalam mendorong ibu-ibu tentang penyusuan susu ibu...

apa lagi,nilah salah satu gambar-gambar yang ada..

Aktiviti-aktiviti yang dijalankan semasa krusus..

Tengah kusyuk mendengar Dr.Faridah menyampaikan hujah BF..
semua tengah menumpukan perhatian..
termasuk lah 2 orang budak di depan tu..
hehehehe..









Gambar ini adalah penutup bagi program mbfpc..
Kami pulang dengan menggalas satu tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada kami..
InsyaAllah..

Terharu sebenarnya mendengar kata-kata penutup dari Dr.Ning,Dr.Nadrah,Dr.Faridah dan
orang kuat yang menjayakan MBFPC ini adalah  Pn.Nor kamariah..









Tiada ulasan: